Prepar3D Hotfix 2 released

Von Lockheed Martin wurde ein Hotfix für die P3D Version 3.4 veröffentlicht mit der Nummer 18.19475. Der Download erfolgt wie immer unter dem jeweiligen Account. Nur der Client Installer sei notwendig. Am Ende der Fixed Bugs Liste fällt noch dieser Satz ins Auge: “Thanks again for your support and we will see you all in 2017 with some major news!” … man wird sehen!

Prepar3D v3.4 Hotfix 2

Fixes and Improvements

    • Added notifications for when a graphics card driver crashes. Can be disabled by setting ShowDeviceLostWarning = 0 under the Graphics section in the Prepar3D.cfg.
    • Correctly applying cloud’s bank to better orient the clouds.
    • Fixed bug where closed panels would reopen when toggling mipmap settings.
    • Entities will now report DAMAGED_DESTROYED when health points reach zero or when they are in a crash state when connected in a DIS session.
    • Added additional checks when getting control maps to ensure they are properly read.
    • Corrected a crash when attempting a VarGet on “AI TRAFFIC FROMAIRPORT” and “AI TRAFFIC TOAIRPORT” when the requested AI did not have a valid departure/destination airport defined.
    • Fixed issues with wide-view aspect ratios clipping out the terrain on 4k resolutions.
    • Disabled cloud pancaking on extrusion bridges to reduce cloud artifacts.
    • Skipping Scenario Startup screen when launching directly into SimOperator using command lines.
    • Corrected LanOperatorname being incorrectly saved out as LanUsername for SimOperator.
    • Prevented multichannel slaves from incorrectly broadcasting GPS flight plan data.
    • Fixed an issue when a scenario could not be deleted through the Scenario Select screen due to its filename containing periods.
    • Fixed application hang on shutdown if more than one PDK event was registered.
    • Fixed a SimDirector crash when setting a scenario’s camera object’s pitch to 90 degrees.
    • Fixed a SimDirector issue that would cause Area Definition objects to move exaggerated distances when attached.
    • Fixed a SimDirector crash when attempting to use an ActivateWaypointsActions when an object did not have an AIType assigned. This will now be reported in ContentErrorLogging.
    • Aggressively purging of scenery regions to prevent running out of memory at high slew speeds
    • Added additional Content Error Reports for missing textures and effects
    • Serializing AI Behavior activated states and activated start times to ensure they properly load/save with scenarios
    • Support for Virtual Cockpit textures above 1024 resolution (MAX_VC_TEXTURE_RESOLUTION in Prepar3D.cfg)
    • Fixed collision detection for CylinderPathArea if the cylinder’s radius was significantly greater than its length
    • Made numerical formatting for billboard menus match the appropriate key stroke
    • Fixed an issue where the 10th item of the MenuWindow would incorrectly shift items up as if it were the “Next” button although it was actually the last item in the list
    • Fixed a hard crash during shutdown caused by the order in which windows were being deleted
    • Fixed a hard crash related to key events via SimConnect being called before the SimConnect dialog was opened
    • Fixed a GDI memory leak with static elements when resizing panels
    • Fixed an issue where the multiplayer host would incorrectly rebroadcast avatar attach/detach notifications
    • Fixed an issue with the About screen where the toggle link would be out of sync with the displayed page
    • Fixed an issue where particle effects would not respect emitter offsets in certain cases
6 Kommentare
Inline Feedbacks
Alle Kommentare anzeigen
werner
werner
7 Jahre zuvor

wäre ja auch zu schön um wahr zu sein gewesen, wenn das “major announcement” dh. die 64bit version noch als weihnachtsgeschenk dieses jahr erschienen wäre. und wie der zufall es so will, wird just an dem tag, an dem P3D x64 anfang 2017 dann endlich erscheint, auch ganz zufällig PMDG mit seiner jahrelangen beta der B747 fertich geworden sein um mit geschwollener brust zu sagen: “Erster!” flieger für 64bit. read my lips!

Andi
Andi
7 Jahre zuvor

Und wenn es so käme? So what?
Was wäre daran so schlimm?
Wird eines der Produkte dadurch schlechter?
Wird die Erde gar kugelförmig und ist keine Scheibe mehr sein?
… oder stecken gar diese Reptiloiden dahinter?

Piloteuer
Piloteuer
7 Jahre zuvor

So ganz unwahrscheinlich dürfte die von Werner geäußerte Vermutung tatsächlich nicht sein, denn wer jetzt ein dauerhaft am Markt zu positierendes P3D-Addon entwickelt, wird nicht umhin kommen, neben der 32-bit-Version glechzeitig auch die 64-bit Variante zu entwickeln. Jedenfalls dann, wenn es zutrifft, dass 32-bit Addons auf der 64-bit-Plattform nicht mehr lauffähig sind. Zugleich dürfte LM ein großes Interesse daran haben, dass bei Erscheinen von P3D v.4 ein 64-bit-Knüller angeboten wird, der so manchen zum Upgrade/Umstieg verleiten wird.

So oder so, man es dürfte nicht unklug sein, schon mal mit dem Sparen zu beginnen, will man sich auf Dauer von OOMs verabschiedene.

Günter - simFlight
Günter - simFlight
Beantworten  Piloteuer
7 Jahre zuvor

Das P3D 64 bit kommt ist ja kein Geheimnis und das der HF2 nun das letzte Update sein wird, auch nicht.Bisher haben sie immer im Herbst released, mal sehen.

Ich denke, dass die meisten Entwickler sich bereits damit befassen (soweit das ohne ein SDK geht) und manche es wieder verschlafen und jammern, wenn ihnen ein Stück vom Kuchen genommen wird.

Im übrigen hat PMDG versprochen, dass die 64bit Umstellung kostenlos sein wird: “We have already indicated that our current product licensing will carry you through at least v3.x and x64bit conversion,”

http://www.avsim.com/topic/461729-08feb15-p3d-pricing-policy-some-facts-on-this-issue/

Hoffen wir, dass das auch so gemeint war …

Peter
7 Jahre zuvor

Also nach einem ersten Probeflug bin ich echt begeistert. Gut, ich hatte bisher kein VAS Problem, aber der Sim fühlt sich prima an. :O)

Chris
Chris
7 Jahre zuvor

Geht das HF2 auch ohne HF1? Das HF1 habe ich mir bisher erspart…