Mathijs Kok gab jüngst im Aerosoft-Forum bekannt, dass erste pre-alpha-Versionen des Airbus A330 an Tester versendet worden sind. Neben neuen Screenshots des Außenmodells (Ja, mit Wingflex!), die bereits im Vorfeld gepostet worden sind, nennt Mathjis auch einige Details zum überarbeiteten APU-System im A330. Zitat:
[…] For example the APU implementation is now done. Compared to A320 e.g. APU start up is vastly improved: Timing, non linear RPM increase at startup, temps relative to current RPM, max temp limits changing during start up, EGT indication (before APU start) is no longer fix at 10°C but relative to outside temp, APU START button no longer a push button switch but a push button now (not remaining pushed in after being pressed), etc. This is typical for this product, we still only do Standard Procedure but now they will be done better and all the small imperfections (that honestly not a lot of people noticed) removed. If I find time I’ll do a small vid of the APU startup tomorrow.
Auch am Exterior des Zweistrahlers wird fleißig gearbeitet wie Screenhsots beweisen. Ob sich da noch im laufenden Jahr etwas anbahnt?