Das Entwicklerteam von IFly hat bereits vor einigen Tagen ein neues Servicepack für ihre 737NG-Reihe veröffentlicht (Vielen Dank für den Hinweis per Mail!). Das Update 3.2.2 ist für FS9- und FSX(:SE)-Piloten, sowie für Nutzer von Prepar 3D V2.5 und V3 verfügbar. Den Zugang zum Update, sowie alle nötigen Informationen über das Servicepack findet man hier.
Changelog?
SP 3.2.2 Additions and General Improvements:
- Improvements and optimizations which should result in smoother and more stable fps.
- Added CDU ACARS RTE Data and DES Forecast Wind requests.
- Adjustment to the CRT style CDU font.
- Wind sound now starts at about 60KIAS instead of the previous 10KIAS.
- The aircraft is now about 2% more “slippery” at altitudes above FL200. The approach must be planned well. However, airspeed increasing 15-20kt over CAB speed is not a problem, so around 300KIAS is OK. Typically, the aircraft slows down nicely to meet SPD or 240/10000 restrictions. Of course speed brakes will be needed at times. Fair Warning: don’t slow the aircraft too aggressively thereby causing IAS to fall behind CAB speed – a large thrust application will result. Stow the spoilers when the IAS is 5-10KTs above the CAB speed, and then use the speed brake again if needed. Not every flight, STAR, and approach is the same, so you will need to relearn and adjust to the aircraft.
- Improvements to the Autopilot during climb/descent phases in turbulent weather and/or when wind speed and direction change drastically in relation to the aircraft.
- Adjusted aircraft tendency to aggressively pitch up/down during turns with VNAV/LNAV engaged.
- Corrected tendency of the aircraft to nose down excessively when using speed brakes.
- Further improved RTE drawing on the ND. There could be some situations where drawing is not 100% perfect.
- Updated SDK to v1.10
SP 3.2.2 Fix List:
- Air file adjusted for better single engine operation.
- RWY heading angle navdata anomaly
- VHF Failure
- RWY ALT issue with Negative values
- Configuration Tool seating
- VC static yoke imprint
- ALT INT
- RTA improved. Note: if the waypoint is at CLB/DES stage, the speed will not be reliable. RTA is greatly dependent on proper wind entry.
- FSX/P3D APU BATT charge and Panel switch position settings.
- IAN barometric path.
- Turn back after Exec MOD RTE
- Offsets for WXR
- T/D & E/D calculation and display
- CPFlight WXR Panel
- VOR DME approach with hold
- MFD C/R Button
- VECTOR approaches
- HDG SEL when in VOR/LOC Approach mode
In addition to the above for the CBE:
-
SDK pushback command
-
Export flight plan file when pressing EXEC
-
ROUTE OFFSET
-
Drift down speed on CDU ENG OUT page
-
Navigational beacons missing on Client ND.
-
FO VSD
-
Client Aux Fuel gauge added
-
Resolved Win10 compatibility issues.
Ich finde es irre, dass da noch dieser Zeit noch immer dran gearbeitet wird. Ganz großes Lob!
..naja, – die Fortschritte bzw. wenn man sich eine erhebliche Verbesserung erwartet – sind bescheiden!
Das Wetter-ACARS ist natürlich ganz große Klasse. Die Wetter-Radar Darstellung wurde erheblich “improved”.
Ansonsten alles beim “Alten” bzw. hat man komischerweise die “Windshield-Reflection” rausgenommen- um auf diese Art “krampfhaft” Frames zu gewinnen. Gut dass ich mir ein backup der alten Version 3.2.1 gemacht habe!
Nach vie vor krankt das Modell an diversen Anomalien z.B. ist bei den kleineren Modellen BBJ bis 700 die Ground Friction nicht angepasst ist- sodass diese “Planes” beim Rollen schnell die 20 Kts Marke erreichen (habe mir diesbezüglich mit FSUIPC eine lua.Friction erstellt, die ich per Tastendruck dann zuschalten kann).
Trotzdem fliege ich fast nur mit der iFly NGX,.. die Soundkulisse (Triebwerke u. Internal Sounds) ist – richtig Stark- und man hat die komplette Serie, .. von den BBJ´s bis zur 900ER!